Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

15 september 2006

De redder van het internet

Sinds enige dagen werkte het internet niet meer in ons huisje.
Ik dacht dat ik slechts lichtjes verslaafd was aan het internetten, maar het blijkt veel erger te zijn.
Tientallen keren per dag ben ik gaan kijken of de modem terug een teken van leven gaf, en zowat iedere 5 minuten dacht ik aan iets dat ik dringend moest opzoeken of mailen.

We hebben hier geen vaste telefoon, maar we telefoneren over internet met Skype. Erg leuk en voordelig, tot het internet uitvalt natuurlijk... Naar de helpdesk bellen gaat dus ook niet, tenzij met de GSM maar dat kost verschrikkelijk veel met mijn Tempo-kaart.

Uiteindelijk woensdag toch maar gebeld, want het probleem geraakte niet opgelost. Of correcter: het meisje laten bellen. We kregen de belofte dat de Telenet-technieker donderdag zou passeren. Gisteren heb ik zelf nog wat zitten prutsen, en wonder boven wonder: ik heb het hersteld gekregen. Gewoon de coax-kabel wat verder strippen bleek voldoende. Toch blijft het vreemd dat het voorheen goed werkte, en tijdens het surfen gewoon was uitgevallen. Maar eind goed al goed: ik kon terug surfen en via Skype de technieker afbellen.
Klinkt toch goed hé, Stijn heeft het internet gerepareerd.


En nu: surfen tegen de sterren op en de tweede aanvraag voor een doctoraatsmandaat in orde brengen (zucht!).