Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

29 mei 2006

De uitzet, deel 41: Lego Mindstorms

Na de keukenrobot nu een echte robot: de Lego Mindstorms NXT.

Ik heb een ganse verzameling Lego Technic op zolder staan en het wordt tijd dat ik hier weer eens mee aan de slag ga. Lego brengt namelijk een nieuwe programmeerbare robot op de markt. Tastsensoren, microfoon, IR-camera, 3 servomotoren, controle-unit met ingebouwde processor en USB en Bluetoothaansluiting,... Het kan niet op! (En voor de Sylvains onder de lezers: ja, de besturing van de controle-unit wordt open source)


De prijs zal 299 € bedragen. Nogal veel in vergelijking met de andere dozen van Lego, maar toch niet overdreven lijkt mij. Nu enkel hopen dat vele kameraden ook zo'n robot kopen, en dan kunnen we maandelijks robotcompetities organiseren.

Labels:

3 Comments:

  • cool!
    I'm in.
    :-)

    By Blogger Koen, at 29 mei 2006 om 18:26  

  • ik doe ook mee! she robot ;-) Ik zal dan gewoon wat lukraak met de knopjes draaien en per ongeluk winnen. (dat is mijn playstation tactiek en die doet het iedere keer weer. (ok, nu ook weer niet iédere keer...))

    By Blogger Helena, at 30 mei 2006 om 21:25  

  • Hey Pino, Ik doe ook mee! Leve het eerste maandloon...

    Ik kan amper wachten om mijn lego plesiosaurus te automatiseren, be prepared!
    En spek met ei bakken wordt ook een optie. Wanneer komen er timers op de markt?

    Groeties en succes met de wolven en zo,

    H.

    By Anonymous Anoniem, at 5 juni 2006 om 14:40  

Een reactie posten

<< Home