Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

23 september 2008

ter plekke, rust!

Oef, eindelijk wat rust.

De laatste weken waren behoorlijk enorm hectisch.
Aan het instituut werd een internationale wetenschappelijke conferentie georganiseerd. Wat begon als een beetje hulp aan de organisator, is uitgedraaid op een fulltime bezigheid met allerhande conferentie-perikelen. Want het liep niet bepaald van een leien dakje. Uiteindelijk heb ik het merendeel van het layout-werk aan de 1000 bladzijden tellende proceedings uitgevoerd, de sessies ingepland, de deelnemers op alle mogelijke manieren gebrieft, last-minute aanpassingen aan de kalenders doorgevoerd, etc. Helaas bleef er geen tijd over om ook eens naar wat lezingen te gaan kijken.
Ik ben behoorlijk stikkapot, en heb nood aan vakantie.
Helaas zal die er niet van komen, want ik moet de 'verloren tijd inhalen'. Met andere woorden: u twee maanden uitsloven ('s avonds: doorwerken, weekends: doorwerken, feestdagen: doorwerken) wordt niet beloond met een of andere bonus, maar afgestraft. Foetsjie vakantie. Gelukkig is er toch een zekere voldoening omdat de conferentie meer dan geslaagd was. Al wordt dat behoorlijk getemperd door het feit dat geen enkel personeelslid van het instituut is komen luisteren naar de conferentie, hoewel het voor hen volledig gratis was. Frustrerend zei u?

Dit weekend heb ik me verder nog uit de naad moeten werken omdat ik vandaag een lezing mocht/moest presenteren voor een groep laatstejaars studenten. Het was weer last-minute werk, maar het is goed gekomen. En om met een positieve noot te eindigen: