Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

25 mei 2009

de werf, deel 13: graafmachine

Ook dit weekend is er weer hard gezwoegd.

Zwarte grond is onvoldoende stabiel om onze vloerplaat op te laten dragen.
Daarom hebben we 30 ton zeefzand laten aanrukken. Zaterdag zijn we van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer geweest met graafmachine en trilplaat om de zwarte grond uit te graven, zeefzand toe te voegen, en vervolgens aan te dammen.



Om te oefenen heb ik eerst een boomwortel en een bamboestruik verwijderd. Die bamboe gaf zich niet gauw gewonnen, ondanks de uit de kluiten gewassen minigraver van 2,7 ton.


Na de heroïsche strijd met de bamboe kwam het echte werk aan de beurt. De techniek had ik vrij snel onder de knie, maar aan mijn snelheid kan nog wat gewerkt worden: pas rond 21u30 zijn we gestopt. (En als de verhuurder er niet was geweest, had ik nog wel een uur of 2 kunnen doorgaan).









Als ik ooit eens geld te veel heb, dan koop ik mij geen Ferrari, maar een minigravertje...

Labels: , ,

2 Comments:

  • Die laatste foto, was dat bij u thuis, of ergens op een of ander maanlandschap?

    Moet idd wel tof spul zijn, zo'n graafmachientje :-)

    By Anonymous Peter Dedecker, at 26 mei 2009 om 00:27  

  • Bij mij thuis :). Als je goed kijkt, zie je vooraan de betonnen vorstrand van vorige week nog piepen.

    Ondertussen ligt het min of meer vlak. (Maar helaas niet waterpas, dus ik zal nog een hoop moeten aanvullen met de kruiwagen)

    By Blogger Stino, at 26 mei 2009 om 09:38  

Een reactie posten

<< Home