Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

27 mei 2009

Kabel hersteld

Ik had nooit gedacht dat ik het ooit over mijn lippen ging krijgen, laat staan neerschrijven, maar toch: 'leve Belgacom!'.

10 dagen geleden heb ik per abuis de telefoonkabel doorgestoken met de spade. Mijn provisoire herstelling bracht geen soelaas, dus al die tijd zaten we thuis zonder telefoon of internet (drama, drama!).

Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk van Tele2 werd gisteren een Belgacom technieker langsgestuurd om de kabel te komen testen. Diagnose: de kabel van aan de straat werkt goed, maar ergens tussen de nieuwe fundering en het huis zit er een breuk. Vandaag hebben twee belgacommers dan een nieuwe kabel van 20 meter gelegd, langs de andere kant van het huis. We kregen ook een nieuw aansluitpunt binnen dat nu netjes bij de modem zit. En o wonder, alles werkt terug.
En het beste deel van het verhaal: het heeft ons niets gekost. Dus: leve Belgacom.