Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

24 september 2008

De oude doos

Omdat ik een beetje achter zat met de verslaggeving nog even wat fotootjes uit de oude doos.

Waar hebben we ons de laatste tijd mee beziggehouden, als er even wat vrije tijd was tussen het werken voor de conferentie door?

  • Het houtafval gehakseld. Omdat ons prutshakselaartje het niet aan kon, hebben we serieus gerief gehuurd. We hebben er op 1 dag een paar kuub takken doorgejaagd. Dat we goed doorgewerkt hebben, blijkt ook uit het feit dat dit machientje op 1 dag 15 liter benzine heeft opgedronken.

  • Eindelijk heb ik de 'moluurkes' opgehangen. Omdat de plafondisolatie niet overal volledig luchtdicht op de randen is aangesloten, heb ik eerst een luchtdichte kleefband aangebracht tussen muur en gyproc plafond. Niet goedkoop, maar zeer degelijk gerief.
  • Bijzonder trots ben ik ook op het werkkot in de tuin. Dat was een echt rommelhok, maar na veel zwoegen, twee volle karren afvoeren naar het recyclagepark, het timmeren van een nieuwe tafel, en het plaatsen van stevige rekken, is het een handige werkruimte geworden. Helaas lijkt de winter nu plots te zijn ingetreden, en is er geen verwarming, dus veel heb ik er nog niet in gewerkt.
Voor:
Na:
  • En de werken aan de uitbreiding? Die zijn helaas nog niet begonnen, want de bouwvergunning is nog steeds niet afgeleverd door de gemeente. Ik heb een licht vermoeden dat het plan om dit jaar nog winddicht te staan een beetje aangepast zal moeten worden... De schuld ligt in de eerste plaats bij ons zelf natuurlijk, want we hebben de aanvraag veel te laat ingediend. Het lang laten sudderen van de voorontwerpen heeft echter een veel beter plan opgeleverd, dus dat was het zeker waard.

Labels:

2 Comments:

  • Amai zeg, chique dinges!

    En goede tip van die kleefband. Je zou beter zelf doe-het-zelf video's opnemen. De nieuwe Roger is aangekomen.

    By Anonymous Anoniem, at 24 september 2008 om 11:26  

  • Doe-het-zelf videos? Nee, danku. Ik pak niet op fotopapier, wat zou dat dan wel niet geven op video?
    Ik wil wel live demonstraties geven, Deborah zal wel factureren ;-).

    By Blogger Stino, at 24 september 2008 om 11:31  

Een reactie posten

<< Home