Het virtuele schuitje van Stijn en Deborah

08 mei 2007

The saga continues (3)

Hello world!
Het is me gelukt, Linux loopt als een Keniaan.

Ik heb uitendelijk toch via Kubuntu Gnome geïnstalleerd. Vervolgens heb ik daar zonder problemen de beeldinstellingen goed kunnen zetten.
Al bij al vond ik Gnome toch maar lelijk en onhandig. Na 10 minuten werd ik die springerige desktop ook al beu, dus ik wou terug naar KDE.
In principe was dit mogelijk, want ik had KDE niet verwijderd. Bij het opstarten zou ik moeten kunnen selecteren welke sessie ik wou starten maar ik kreeg geen optiemenu. En tot overmaat van ramp lag internet plat (in heel het gebouw bleek al gauw).

Maar eind goed al goed, ik ben terug in KDE geraakt.
Blijkbaar is er toch nog iets niet helemaal in orde met de instellingen: de optieknop stond er wel, maar viel buiten beeld.

Wonderwel krijg ik er nu ook geluid uit. Zowel in KDE als Gnome wou hij dat eerst niet. En nu opeens, zonder ergens aan te komen, macheert het. En Amarok heeft braafjes uit zichzelf allerlei codes binnengehaald.
Kubuntu ondersteunt uit zichzelf ook de windows NTFS-partities, dus ik kan meteen aan mijn muziekcollectie.


Zita Swoon, Spinvis en Mika volle bak, en ik kan beginnen aan hetgeen waarvoor ik me in het Linux-avontuur had gestort: bouwfysica!

Labels:

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home